2002 : Peru   021028

Maandag 28-10-2002
Arequipa - Colca Canyon
's Ochtends was het druk bij het ontbijt in het hotel. Er moesten schijnbaar drie bussen vol toeristen gelijktijdig weg en allemaal waren ze geboekt door het hetzelfde reisbureau. Niet erg slim dus. Dat was dus redelijk haasten, maar alles ging redelijk binnen de tijdsperken (slechts een half uur vertraging). Alleen was ik de laatste die mijn tassen in de bus bracht.

Daarna op naar de Colca Canyon. Eerst gestopt even voor de Canyon bij een tentje om wat Cocathee te drinken. Niet erg veel smaak, maar met een beetje suiker best te drinken. Daarna op naar het hoogste punt van de reis (4910 m). Daar mochten we er even een half uurtje uit voor foto's en om een torentje van steentjes te bouwen voor goed geluk. Niemand had echt last van de hoogte dus konden we met een gerust hart verder op naar Chivay. Daar hebben we geluncht. Voor het eerst deze vakantie heb ik eens een volledig menu gekozen met vooraf(je), hoofdgerecht en dessert. Erg lekker, maar ik zat wel helemaal tot de nok toe vol. Daarna langs de Canyon richting ons hotel. Onderweg gestopt voor foto's, o.a. bij het Condor uitzichtpunt, waar we de volgende ochtend zouden gaan kijken naar Condors.

Daarna op naar het hotel in Canabaconde, alwaar we de koffers uit de bus ging halen. Toen mijn tas (als laatste?!) voorbij kwam in de keten bleek die gigantisch nat te zijn en te stinken naar de alcohol. En jawel, de fles whiskey die ik op Schiphol had gekocht en waar ik nog niet van gedronken had, bleek kapot te zijn gegaan. Toch wel vreemd als die als laatste naar binnen ging en OOK als laatste er weer uitkwam. Dat was dus fijn. Een deel van de kleren zaten onder de whiskey, dus die moet ik nog gaan wassen. Helaas zaten mijn papieren ook in die tas. Op advies van de reisleidster overigens. Maar ik was zo dom om er geen plastic tas omheen te doen. Ook helemaal nat dus. Gelukkig is m'n ticket nog goed leesbaar, alsmede het belangrijkste deel van mijn paspoort. Alleen de stempels van vorige vakanties zijn onleesbaar geworden. Alles maar te drogen neergelegd en gaan eten. Halverwege de pizza had ik niet echt trek meer, maar at ik hem toch maar helemaal op. Tja wat wil je na zo'n lunch. Daarna nog een Cocathee en op naar bed. Althans dat was de bedoeling, maar tijdens het tandenpoetsen ging het mis. Een slokje water uit de kraan gedronken en vlak daarna opeens overgeven. Niet zo zeer van het water denk ik, maar meer van het vele eten in combinatie met de hoogte. Afijn, de eerste paar uren was het steeds een poosje op de badkamer zitten en een poosje op bed liggen. Dit duurde zo tot 3 uur 's nachts, waarna ik eindelijk in slaap viel. Om zes uur ging de wekker al, dus ik zat lekker in m'n remslaap.

Je kunt ook het gehele dagboek (zonder routes) in een keer lezen.