1997 : Australie (camper)   970403

Donderdag 03-04-1997
Cairns en omstreken
Om 10 uur zijn we op pad gegaan. Eerst even boodschappen doen en toen nog eventjes langs in de winkel bij het aboriginal park. Daar hadden we van de week geen tijd gehad om te kijken. Daar hebben we een boemerang gekocht, zodat Evert in Kootwijk kan oefenen. Vervolgens zijn me met de camper naar Kurunda gegaan, omdat Bep een T-shirt wilde hebben met vlinders, die ze bij de vlindertuin had gezien. Eerst zijn we nog even over de markt gestruind of ze daar geen goedkopere hadden, maar daar konden we niet slagen. Vervolgens zijn we naar de vlindertuin geweest om het T-shirt te kopen. Daar kochten we ook maar gelijk oorbellen en een broche bij. Op ÚÚn been kan je tenslotte niet lopen. Toen we dat betaalden, vertelden we de verkoopster dat we daar speciaal voor terug waren gekomen. Dat vond ze zo leuk, dat ze ons gratis toegang gaf tot de tuin. Wel erg lief van haar. Daar hebben we nog even op ons gemak gekeken. Vervolgens gingen we op zoek naar het uitzichtpunt op de Barron Gorge. Daar aangekomen, bleek dat het zelfde uitkijkpunt te zijn als waar de trein gestopt was onderweg. Het was er nu echter een stuk minder druk. Op de terugreis hebben we eerst nog benzine getankt, alvorens we richting de camping gingen. Dan hoefde we dat de volgende dag niet te doen. Even voorbij de camping (5zijn we nog even bij de Crystal Cascades geweest. Dit is een reeks van kleine watervalletjes achter elkaar in een rivier. Om 17:30 waren we terug op de camping, alwaar Mart en Evert voor de laatste keer deze vakantie zijn wezen zwemmen. Na het eten hebben we zoveel mogelijk ingepakt, zodat we de volgende dag snel weg konden. Deze dag hebben we 146 km gereden.

Je kunt ook het gehele dagboek (zonder routes) in een keer lezen.