2002 : Peru   021020

Zondag 20-10-2002
Lima
's Ochtends ben ik door mijn ouders naar Schiphol gebracht. Eerst even wat koffie gedronken en toen op naar de vertegenwoordigster van Baobab. Het was een beetje druk bij de KLM-balies, waardoor er niet gemeenschappelijk ingecheckt werd. Nou dan maar in de lange rij gaan staan en wachten tot Lima voordat ik de groep leerde kennen. In het vliegtuig aangekomen bij mijn stoel werd me gelijk gevraagd of ik naar Peru ging met een reisorganisatie. Toen ik daarop bevestigend antwoordde werd gelijk gevraagd of ik ook via Baobab ging. Toen ik ook dat bevestigde bleek dat ik al gelijk naast een reisgenoot zat, genaamd Jan-Paul. Na deze snelle kennismaking bleken ook naast ons op dezelfde rij twee reisgenoten te zitten (Rik en Magda) en ook achter ons (Rene en Eliane). Direct dus bekend met vijf van de acht die nog in het vliegtuig moesten zitten. In de loop van de vlucht ontmoette we ook John die op de rij naast me zat. In Aruba aangekomen mochten we even het vliegtuig uit (drie kwartier). Daar ontmoette we Jilles die een rij achter ons zat. Op deze manier konden we tenminste even redelijk kennis maken. Op het vliegveld was trouwens een klein hokje ingericht als rookhok. Net een soort van gevangenis, alleen de tralies ontbrak nog. Wel stond er een groot waarschuwingsbord bij hoe slecht roken was.

Een kwartiertje te laat uit Aruba vertrokken, maar we waren redelijk op tijd in Lima. Daar moesten we eerst in de rij staan voor de paspoortcontrole en vervolgens mochten we op de koffers wachten. Daar ontmoette we Severine die toch ook in de buurt zat van ons in het vliegtuig (iets verder achter ons), maar die we toch niet gesproken hadden. De koffers waren er redelijk snel en vervolgens op naar de douane, alwaar een knop ingedrukt moest worden om te kijken of je wel of niet gecontroleerd moest worden. Altwijd weer spannend!!! Maar ja, toch weer een groen licht. Vervolgens op naar de reisleidster (Lisette) en wachten op de rest van de groep. Daar stonden al twee andere reisgenoten die eerst een poosje op Aruba waren geweest (Bernard en Riet). De groep was dus compleet (11 reizigers en 1 reisleidster). Vervolgens in een minibusje met tassen/koffers op de achterbank op naar het hotel.

's Avonds in het hotel een kort verhaaltje en wat geld wisselen. Ook een welkomstdrankje, genaamd Pisco Sour. Een typisch Peruaans drankje, waar onze reisleidster wel pap van lustte. Vervolgens de spullen op de kamer gegooid en nog even met een deel van de groep naar een cafeetje om de tijd wat te verdrijven. Om een uur of tien terug naar de kamer en gaan slapen. Niet echt goed geslapen, maar meer hazenslaapjes. Op zich niet zo zeer door de jetlag (denk ik), maar meer door omdat ik altijd wat slecht slaap de eerste nacht, als ik op vakantie ben.

Je kunt ook het gehele dagboek (zonder routes) in een keer lezen.