1999 : Zuidelijk Afrika         990917

Vrijdag 17-09-1999
Bulawayo - Victoria Falls
's Morgens om 6:30 kwam iemand langs met koffie. Om 7:30 kwamen we aan in Victoria Falls. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een plaats om met z'n allen te ontbijten. Dat lukte niet, zodat we apart zijn gegaan. Wij zijn samen met Marcel in een groot hotel gaan ontbijten, waar ze een engels ontbijt buffet hadden. Vervolgens zijn we naar de camping gegaan om onze tassen veilig op te bergen. We hadden daar met Suzanne afgesproken, zodat we daarna gezamenlijk naar het boekingskantoor konden gaan. Daar hebben we voor ons vieren (dus weer samen met Marcel) een helikopter besteld en tevens voor een groot deel van de groep het raften voor de volgende dag. Na een poosje kwam het busje om ons te brengen naar Zambia, alwaar de helikopter was. Na de nodige stempels bij de grensovergang (wat vrij snel ging) waren we vrij snel bij het "vliegveld". De rondvlucht over de watervallen en delta duurde een kwartier, maar was wel zeer indrukwekkend. Evert had al na drie foto's zijn rolletje vol, zodat we weinig dia's hebben. Hij had rugzak namelijk nog op z'n rug en je kan daar dan moeilijk even een nieuw rolletje uithalen. De chauffeur bracht ons vervolgens naar de ingang van het park aan de Zambiaanse kant. We waren er nu toch. Het was aan deze kant niet zo indrukwekkend, omdat er wat minder water naar beneden viel. Daarna zijn we met het busje weer terug gegaan naar Zimbabwe. Daar hebben we even wat gegeten. Ondanks de staking was er hier nog wel het een en ander open. Om 15:00 waren we weer op de camping om een T-shirt van de vakantie uit te zoeken en de spullen in ons (6-persoons) huisje te plaatsen, waar we in eerste instantie met z'n vieren in zaten aangezien Henk en Lenie liever in de tent sliepen. Dale (de kok) vroeg of er nog plaats was, zodat we uiteindelijk met z'n vijven in het huisje zaten. Daarna om 16:00 een cruise op de Zambezi, voor de zonsondergang. Daarna met z'n allen naar een hotel voor het avondeten. De staking was ondertussen afgelopen.

Je kunt ook het gehele dagboek (zonder routes) in een keer lezen.