1997 : Kuala Lumpur (Maleisie)   970210

Maandag 10-02-1997
Kuala Lumpur
Om 8.30 opgestaan om te ontbijten en de koffers te pakken. Vervolgens de koffers naar beneden gebracht en afgegeven bij de receptie, want het vliegtuig vertrok pas 's avonds. De avond ervoor hadden we nog bij de receptie gevraagd of we de kamer wellicht iets langer konden houden, maar dat hadden we eerder moeten regelen. In ieder geval konden we de koffers kwijt, zodat we zelf op pad konden. Met de taxi zijn we toen naar Chinatown gegaan. Daar hebben we wat rond gekeken en koffie gedronken. Vervolgens zijn we naar de KL-tower gegaan om een uitzicht over de stad te krijgen. Toen we daar aankwamen was het zeer druk om de toren op te gaan en aangezien het tegen etenstijd was, zijn we eerst wat gaan eten bij McDonalds op de benedenverdieping. Daar hebben we vervolgens ook zeker een half uur in de rij gestaan voordat we ons eten en een tafeltje hadden. Toen we met het eten klaar waren, was de rij nog groter (het was immers nog vakantie), dus besloten we maar om niet de toren op te gaan en om nog even naar Chinatown terug te gaan. Daar hebben we lekker een pilsje genomen alwaar toen opeens een sterke wind op kwam zetten. Die leek verdraaid veel op de winden in Thailand waarna meestal een "buitje" kwam. En ja hoor, toen we even later een horloge voor Bep kochten brak de hemel los. Het was nog een lekker temperatuurtje, maal wel erg nat. Omdat we niet de hele tijd door de regen wilde lopen, zijn we maar met de taxi terug gegaan naar het hotel, om daar in de buurt in de (overdekte) winkelcentra te kijken. Nou zou je zeggen dat de regen altijd van boven komt, maar in de taxi kreeg Bep toch natte voeten, omdat de bodembeplating schijnbaar niet al te best was. Ze hebben daar dus beste taxi's. Terug bij het hotel zijn we naar de lokale winkelcentra's geweest om wat te eten en rond te lopen. Ondertussen waren er al een aantal winkeliers terug van vakantie, zodat het er iets gezelliger uitzag. Het busje om ons weg te brengen naar het vliegtuig was zoals gewoonlijk weer eens wat later dan gepland, maar dat waren intussen al gewend. Op het vliegveld aangekomen was het gigantisch druk bij het inchecken, maar uiteindelijk is dat toch ook gelukt. Het vliegtuig daarentegen was voor de verandering eens op tijd.

Voor rest van vakantie zie het dagboek van Australie.

Je kunt ook het gehele dagboek (zonder routes) in een keer lezen.