1997 : Australie (camper)   970327

Donderdag 27-03-1997
Whitsundays
's Ochtends was het tijd voor de rosella's (soort van parkieten). Deze kwamen in grote zwermen op het brood af dat ze van een aantal kampeerders kregen. Ook Bep heeft ze nog even uit haar hand laten eten. Vervolgens moesten we naar de bushalte toe, waarvandaan de bus ons naar de haven bracht. Het eerste eiland van onze cruise was Hook Island. Hier werden we uitgezet bij het hotel, alwaar we wat koffie hebben gedronken. Daarna hebben we een poosje op het eiland gewandeld. Vervolgens gingen we op weg naar South Molle Island. Hier moesten we overstappen op een platte boot die normaal gesproken wordt gebruikt om mensen onder water te laten kijken. Er was echter maar weinig te zien, omdat de grond door de cycloon aardig door elkaar was geschud. Op het strand was een klein resort, waar we wat te eten kregen (barbeque). Hierna is Evert gaan zwemmen en Mart gaan snorkelen. Voor het eerst kon Mart snorkelen zonder een complete duikuitrusting om. Dat scheelt een stuk. Veel viel er, zoals gezegd, niet te zien. Je kon ca. een halve meter ver zien onder water. Een grote oester was dan ook het enige dat die gezien heeft. Na dit waterplezier was het tijd om naar het onderwaterobsevatorium te gaan, om koraal en visjes te bekijken. Veel kon je onder water niet zien, omdat het zicht dus slecht was. Wel waren ze de vissen met brood aan het voeren. Daar waren ook een paar vleermuisvissen bij van een halve meter. Toen de voedertijd over was, gingen we weer met de platte boot naar ons "cruise-schip". Het begon toen weer eens aardig te regenen.Vervolgens zijn we doorgevaren naar Molle Island, alwaar er vogels gevoerd werden. Het eten stond al voor de rosella's klaar, maar ze bleven hoog in een boom zitten. Er zat waarschijnlijk iets in de boom, waar ze gevoerd werden, waar ze bang voor waren. Toen dat eenmaal verholpen was, kwamen ze met horden op het eten af. Het zag er werkelijk groen van de vogels. Ze aten gewoon uit je handen en klauterde over je heen als ze op de verkeerde plaats waren geland. Na afloop gingen die beesten water drinken in de fontijn en bij de afvoerput. Hierna was het weer op naar de boot, om terug te gaan naar het vaste land. Daar moetsen we vervolgens een half uur wachten voordat de bus vertrok, omdat die nog wachtte op een andere boot waarmee we ook terug hadden kunnen varen. Om 18:00 waren we weer terug op de camping. 's Avonds tijdens de avondwandeling van Evert en Mart hebben ze nog een paar Possums gevoerd met slablaadjes.

Je kunt ook het gehele dagboek (zonder routes) in een keer lezen.