1997 : Australie (camper)   970313

Donderdag 13-03-1997
Sydney
Vandaag hebben we eens lekker uitgeslapen tot 9:15. De bus kwam 's ochtends speciaal langs de camping om passagiers op te pakken. Met deze bus reden we naar het treinstation in Chatswood. Vandaar gingen we met de trein naar de City over de Harbour Bridge. Als eerste zijn we naar het aquarium geweest in Darling Harbour. Daar hebben we een kaart gekocht voor een aantal attracties tegelijk. Vervolgens zijn we dus het aquarium ingeweest en hebben we visjes gekeken. Ze hadden daar twee grote aquariums. EÚn gevuld met grote jongens, zoals haaien en roggen en ÚÚn met wat kleinere vissen. Ook was er een stuk waar ze zeeleeuwen hadden. Daarnaast nog een hoop kleine aquariums met veel gekleurde vissen uit het Great Barrier Reef gebied. Vervolgens hebben we daar in de snackbar (van onze attractiekaart) gegeten. Vervolgens hebben we een rondje met de monorail gereden door het gebied van Darling Harbour. Toen we daar mee klaar waren zijn we weer terug gegaan naar de haven, alwaar we met een boot twee uur lang door de havens van Sydney zijn gevaren. We zagen daar o.a. het operahuis. Het was heel lekker op het water. Toen we daar klaar mee waren zijn we langszaam aan weer naar de trein gegaan, want om 5 uur sluiten alle attracties. Met de trein kwamen we om 18:30 aan in Chatswood. Aangezien de bus pas wegging om 19:15 en 20:15 zijn we eerst opzoek gegaan naar een restaurant. Na een poosje zoeken, zijn we Uiteindelijk maar wat bij McDonalds gaan halen, omdat de meeste eettentjes al dicht waren. Uiteindelijk zijn we met de bus van 19:15 weer naar de camping gereden.

Je kunt ook het gehele dagboek (zonder routes) in een keer lezen.