1997 : Australie (camper)   970215

Zaterdag 15-02-1997
Adelaide - Kangaroo Island
Om 5 uur zijn we opgestaan, zodat we om 6 uur op weg konden naar Cape Jervis, alwaar onze veerboot naar Kangaroo Island zou vertrekken. We gingen expres vroeg weg om de "drukte" op de wegen te voorkomen en zodat Evert aan het rijden met de camper kon wennen (met name het schakelen). Gerard en Marie reden voorop, zodat we de weg niet zelf hoefde te zoeken. We waren er vroeg genoeg om de voorgaande veerboot te zien vertrekken. In de tussentijd hebben we maar wat koffie gedronken. Evert moest de camper achteruit op de boot zetten, maar dat ging niet helemaal goed. De wagen gings iets te veel naar links, waardoor die naast de loopplank terecht dreigde te komen. Een bemanningslid heeft toen de wagen maar op z'n plek neergezet. De ruimte was wel heel erg krap tussen de wagens, dus dat was maar beter ook. Het varen duurde een uurtje. Het was heerlijk aan boord (benedendeks achter de ruiten i.v.m. de wind). Op het eiland aangekomen eerst maar weer eens wat koffie gedronken en toen op naar het informatiecentrum. We kregen daar de nodige folders. Ook hebben we een pas gekocht om alle belangrijke bezienswaardigheden te zien. De eerste dieren die we zagen op het eiland waren dode kangeroes (of beter gezegd wallibi's) langs de weg. Dat was niet bepaald een leuk gezicht. Langs de kust hebben we onze eerste lunch in de camper gegeten. Daarna zijn we op weg gegaan naar Seal Bay over de fantastische wegen van Kangaroo Island, maar niet heus. Op die gravelwegen kon je met onze camper maximaal 30 km rijden en soms nog geen eens 10 km en dan schudde je nog heen en weer. Van schokbrekers in een camper hebben ze schijnbaar nooit gehoord. Bij Seal Bay zijn me met een ranger het strand opgegaan om de zeeleeuwen van dichtbij te zien (ca. 10 meter). De meeste waren wel erg veel aan het luieren, maar er waren ook een paar actievelingen bij. Ze waren niet zo luidruchtig als in CaliforniÙ. Daarna langzaam op weg naar de camping in het westen van het eiland, genaamd Western K.I. Caravan Park. Tot onze verbazing zei de campingbaas dat er koala's in de buurt van de camping waren en dat er meestal ook wel een paar in de bomen van de camping zelf zaten. Er stonden namelijk genoeg eucalyptisbomen. En ja hoor, hij had gelijk. Een meter of tien van onze camper af zat een koala op z'n gemak te eten. Wat een scheetje. Op de camping hebben we toen voor het eerst die vakantie gebarbequed (en zeker niet voor de laatste keer). 's Avonds in het donker liepen er volop wallibi's te schooien op het grasveld van de camping. Er liep ook nog een possum tussen, maar in het donker was het allemaal wat lastig te zien. Die dag hebben we vanaf Adelaide 284 km gereden.

Je kunt ook het gehele dagboek (zonder routes) in een keer lezen.